Sunday, March 7, 2010

KEMALANGAN NGERI.......!!!

SEPANGGAR, 6 Mac 2010, 10.22 Pagi: Sebuah tragedi ngeri telah berlaku di sini, di bulatan ARL yang menuju ke Kawasan Kg. Karambunai, Kg. Gentisan dan Pelabuhan Sepanggar.


Apa yang menghairankan penulis, tidak ada kemalangan nyawa yang dilaporkan walaupun keadaan kenderaan yang terlibat dengan kemalangan tersebut, berikutan tidak kelihatan sebarang kesan darah atau tompokan darah pada kenderaan tersebut

Kesian kan...? remuk habis


Caterpillar Yang menghimpit kancil 850 tersebut

Sebuah kereta Kancil 850 telah dihimpit remuk dibahagian sebelah kanan kereta tersebut. Melalui soal jawab yang penulis lakukan kepada beberapa saksi kejadian, kemalangan tersebut berlaku apabila sebuah lori yang membawa sebuah jentera berat telah tersasar (terjatuh dan menghimpit) kearah kereta kancil tersebut.

Remuk Bahagian kanan kereta


Apa la nasib kereta ni...? Jadi besi buruk ka...?



Kerosakan pada permukaan jalan raya

Teruk juga permukaan jalan raya tersebut

Jentera berat tersebut yang hanya mampu penulis gelarkan sebagai ‘caterpillar’ itu telah menghimpit kereta kancil 850 tersebut sehingga remuk, dan pada pendapat penulis, kereta kancil itu sekarang akan beralih nama ke ‘besi buruk’. Kos kerugian yang dianggarkan sekitar RM 100 ribu, berikutan dengan kerosakan kereta kancil 850 tersebut, disamping kerja-kerja pembaikan yang perlu dilakukan pada jentera ‘caterpillar’ tersebut dan juga kerja-kerja penampalan pada jalan raya di bulatan tersebut, yang juga mengalami kerosakan pada permukaannya.

Wallahualam.....

No comments:

Post a Comment